[Radar] Tesla leszállító radar

A leszállító radar, a PAR (Precision Approach Radar) általában kedvezőtlen látási körülmények között segítette a repülőtér megközelítésének utolsó
fázisában a pilótákat. A két mozgó antenna által ferdén felfelé és függőlegesen előre sugárzott rádiójelek visszaverődtek a repülőgépről és pontosan mutatták annak térbeli helyzetét egy képernyőn. Optimális esetben a repülőgép az előre meghatározott irányon és siklópályán süllyedt a repülőtér irányába. Amennyiben a repülőgép helyzete eltért ezektől, akkor a monitort figyelő radarirányító, pl. a siklópálya alatti vagy feletti helyzetben felfelé vagy lefelé, irány eltérés esetén jobbra vagy balra utasítást adott rádión a személyzetnek.

Az Aeroparkban az 1983-ban a 2-es futópálya mellé telepített két RP-4G típusú radarberendezés közül az egyiket lehet látni, mely 1995-ig üzemelt. A repülőterek és a repülőgépek leszállító rendszerei rohamos fejlődésen mentek keresztül. PAR radar Ferihegyen 1959-1995 között működött, de az utolsó évtizedben már alig volt rá szükség, ezért, mint a legtöbb polgári repülőtéren, kivonták a szolgálatból.